Bostadsanpassning - Ansökan
Har du en bestående funktionsnedsättning som medför att du behöver anpassa din bostad, kan du ansöka om bostadsanpassningsbidrag. Du ansöker digitalt genom att med bank-id logga in i vårt system för att ansöka. Det går även att använda en blankett och skicka in den till Burlövs kommun
När behövs fullmakt?
Om personen du vill ge fullmakt är medlem i samma hushåll som du själv behövs ingen fullmakt. Använd blankett om du vill ge en person utanför ditt hushåll fullmakt att företräda dig i ärenden om bostadsanpassningsbidrag i Burlövs kommun.
Medgivande från fastighetsägare behövs om du bor i hyresrätt eller bostadsrätt
För att bostadsanpassningsbidrag ska kunna beviljas måste fastighetsägaren eller bostadsrättsföreningen lämna medgivande till anpassningen, använd vår blankett.
E-tjänst
Du kan ansöka digitalt med hjälp av ditt Bank-ID. Du behöver bifoga intyg från sakkunnig till din ansökan. Om någon annan än du står på kontraktet på din bostad behöver du också skicka in nyttjanderättshavarens medgivande till anpassningen.
Ansökningen gör du via E-tjänsten Nyttjanderättshavares - medgivande
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 10 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök deras hemsida (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/ ) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
burlovs.kommun@burlov.se